Let op: Rijkswaterstaat werkt aan de wegen rondom de Biesbosch. Dit kan tot vertragingen leiden. Je kunt het beste de reistijd checken via Google Maps en kijk voor de meest actuele situatie op de website van Rijkswaterstaat.

Vanwege technische problemen met de pont van de Kop van ‘t Land naar Werkendam is deze tijdelijk uit de vaart! Zie verder de website van Blue Amigo.

Wiepenspinmachine

ExpoEiland

Biesondere exposities

Onze vaste tentoonstelling vertelt het unieke verhaal van de historische ontwikkeling van de Biesbosch. Zo kan je buiten ontdekken wat je binnen geleerd hebt.

In de vaste tentoonstelling ontdek je hoe het zoetwatergetijdengebied ontstond na de Sint Elisabethsvloed van 1421. De bewoners, hun economische activiteit, hun ambachten en de natuur: het komt allemaal aan bod in zintuigprikkelende ruimtes.

Wisselende exposities

In de wisseltentoonstellingsruimte vind je steeds weer een nieuwe expositie. Buiten, rondom het museum, zijn wisselende exposities te bewonderen.